Dowiedz się, jak zamówić pozycjonowanie.
Znamy trzy kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną funkcję przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, Dzień Dziecka czy koncert znanego zespołu. Ten rodzaj pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i użyta odpowiednio wcześniej. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Najczęściej trzeba rozpocząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, aby Google zdążyło zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść witryny.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Kolejny typ pozycjonowania to trafne i wypróbowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Dzięki właściwemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z daną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords ulegną sporej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza także dużo mniejszą konkurencję. Ważne jest też to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania uściślonych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie sportowe puma Ignite Limitles białe sklep online,
– golarka Braun Seria 3 srebrna,
– telefon Samsung Galaxy S8 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne zwłaszcza dla sklepów internetowych. Za pośrednictwem tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę produktów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu najważniejsze jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przeważnie:
– kraj (np. “kompozytor Polska”)
– miejscowość (“klub fitness Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Widzew”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w działaniach dla podmiotów lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do klientów przebywających na danym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest wykorzystywana też wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma mały budżet na promocję i nie ma możliwości walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.
Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]